Hybride werken

We werken bij de RSD hybride; een combinatie van op kantoor werken, thuiswerken of ergens anders. We werken activiteitgericht. Dat wil zeggen, de aard van jouw werkzaamheden bepaalt waar je deze uitvoert. Gemiddeld werk je 50% van je werkweek op kantoor en, wanneer jouw werk het toelaat, 50% thuis of ergens anders. Het is belangrijk om je collega’s inzicht te geven in waar je bent, zodat je goed bereikbaar bent en blijft.

Kantoor: voor ontmoeting en samenwerking

Ons kantoor gebruiken we met name voor ontmoeting en samenwerking met collega’s en samenwerkingspartners. Daarbij faciliteren we ook de behoefte om tussen vergaderingen door op een rustige en geschikte werkplek ‘aan te kunnen landen’ om goed te kunnen werken. Ook zijn er belplekken en vergaderfaciliteiten voor videobellen met (een groep) medewerkers.

Werkplek- en parkeerplek reserveren

Werk- en parkeerplekken reserveer je via Officebooking. Deze app staat ook standaard op je werktelefoon. Je kunt deze plekken maximaal 21 dagen van tevoren reserveren.
Zodra je bij je werkplek aankomt, kun je inchecken door de QR-code op je werkplek te scannen. Je aankomst op de parkeerplek kun je bevestigen via de app.
Je hebt een half uur om je aankomst bij een werk- of parkeerplek te bevestigen, anders vervalt de reservering. Meer informatie vind je terug in de vernieuwde werkwijzer.

Hoe reserveer je een spreekkamer, team-, vergader- of trainingsruimte?

De ruimtes op kantoor zijn maximaal 10 weken van tevoren te reserveren. Dit doe je via je Outlook agenda en kan op twee manieren:

1. Je kunt de agenda’s van de verschillende ruimtes toevoegen aan je eigen Outlook agenda. Klik op ‘agenda toevoegen’ en typ de naam van de ruimte in. Als je één van de agenda’s opent, heb je direct inzicht in de beschikbaarheid van de desbetreffende ruimte en kun je een reservering toevoegen.

2. Je kunt ook een reservering maken via je eigen agenda. Maak een nieuwe gebeurtenis aan en selecteer vervolgens in het locatieveld de gewenste ruimte. Klik op de knop ‘planning assistent’ om jouw eigen agenda en de beschikbaarheid van de ruimte in te zien. Na het invullen van de datum en het tijdstip klik je op verzenden. Daarna staat de reservering in de agenda.

Je reservering wordt automatisch in Officebooking geregistreerd. Na het indienen van je reservering ontvang je een bevestiging. Eén dag van tevoren ontvang je nog een reminder.

Heb je een ruimte gereserveerd en gaat jouw tijdslot in? Dan kun je inchecken via het paneel op de deur. Je hebt 10 minuten om je aankomst te bevestigen, anders vervalt de reservering. Dit geldt niet voor de reservering van een spreekkamer.

Het Werkcafé kan gereserveerd worden via een facilitair verzoek via Topdesk.

Clean desk policy

We hanteren een clean desk policy. Wat houdt dit in? Je laat je werkplek altijd schoon en opgeruimd achter, zodat een collega weer op een opgeruimde werkplek terecht komt.

Alle info vind je in de Werkwijzer hybride werken

In de ‘Werkwijzer hybride werken’ vind je een snel en eenvoudig overzicht van de belangrijkste richtlijnen, maar ook meer informatie over onze hybride werkcultuur, huisvesting en ICT. De Werkwijzer wordt binnenkort weer geüpdated.

Flexibele werkplekken

We maken gebruik van flexibele werkplekken; in principe heeft niemand een eigen werkplek.